Blogroll

18 Eylül 2014

Kitap Meydan Okuması 4. Gün


3. Günün devamı niteliğindeki 4. gün sorumuzla kitap meydan okumasına devam ediyoruz sevgili seyirciler ( Bir an kendimi televizyon programında zannettim hatlar karıştı kusura bakmayın :D )

Bugünün sorusu: En Sevdiğiniz Serinin En Sevdiğiniz Kitabı?

 Öncelikle, dün bu challenge'a katılan blogları elimden geldiğince okumaya çalıştım ve çoğu kişinin cevabının Harry Potter olduğunu görünce nasıl sevindim anlatamam. Gizlice yoldaşlığa kabul edilmişiz gibi hissediyorum kendimi ^.^

  Ama bugünün cevabının da genelde Zümrüdüanka Yoldaşlığı olduğunu görünce şaşırmadan edemedim. Benim için kitap en az sevdiklerimden biri. Evet 7 kitap içinde en iyi kurguya, olay örgüsüne sahip olan kitap o. Hiç bir detay atlanmadan bir geçiş kitabı oluşunun hakkını fazlasıyla veriyor ama benim favorim olamadı. Sanırım bunda  yetişkinlerin daha önceki kitaba göre çok daha fazla yer alması, artık büyü dünyasının ve onun politikalarının tamamen içinde olmamızın, hemen her sayfada hissedilen düşmanlığın ve mücadelenin çokça etkisi vardır. Özellikle Umbridge sağolsun ( I must not tell lies. ) sinirden kudurarak okuduğum için sevemiyorum. Terslik var bende biraz evet.

Her neyse, biraz abarttım sanırım gelelim serinin en sevdiğim kitabına;


İlk kitap Felsefe taşı benim favorim arkadaşlar. Çünkü ilk göz ağrım, hepimizin büyü dünyasına adım attığı ve her şeyin yeni, farklı olduğu, tamamen yeni bir dünyayla ağzımız açık kalarak okuduğumuz kitap, 11 yaşında Hogwarts''tan mektup bekleme hayallerimizi - hatta belki yanında Hagrid'le birlikte - başlatan kitap. Her şey daha o kadar başındaki, o kadar umut dolu ki, ne ortalarda adam akıllı vücuda bürünmüş Voldemort, ne bakanlık, ne ciddi anlamda kötülük, ne de Harry'ye karşı herhangi (ikinci kitaptan itibaren aralıklarla ortaya çıkan) düşmanlıklar var. Bertie Botts un binbir çeşit şekerlemeleri var, çikolata kurbağalar var, Quidditch'i ilk kez görüşümüz ve Nimbus 2000 ve ilk zaferle biten karşılaşmamız var. Ve tabi ki kocaman cüssesi ve kalbiyle Hagrid ve sevgili köpeği Fang var. İlk kitap, ilk adımlar, ilk umutlar ilk zorluklar.. Böyle böyle devam eder bunlar, en iyisi artık susayım :)


Filmlerinden ne kadar haz etmesem de, ilk filmde bunlar bile ayrı tatlı!


Yarının sorusu: Sizi Mutlu Eden Bir Kitap?


 Sihirli Günler!

0 kez mırlanmış.:

Yorum Gönder