Blogroll

5 Mart 2014

Hayvanlar Üzerine





“Hayvanların, sabırlı hayvanların, ineklerin, koyunların, elimize verilmiş ve elimizden kurtulamayacak bütün hayvanların bize asla başkaldıramayacak olması beni incitiyor.” demiş Canetti, Hayvanlar Üzerine adlı kitabında. Ayrıca , '' Hayvanların olmadığı bir çocukluk neye yarar ki? Hiçbir şeye; böyle bir çocukluk yaşanmaya değmez.” cümleleri de aynı kitapta geçiyor.

 Okuyun, hiç olmadı bir göz atın derim. Bir objeden, cansız bir eşyadan bahsediyormuşçasına hayvanları hiç sevmiyorum ben ya demek yerine, hayvan sevmeyi küçük görülecek bir özellik olarak göstermek yerine biraz anlamaya çalışın. Belki böylece, yoldan geçerken onlar beslensin diye konulan kaplara, ısınsın diye yapılan kutulara zarar vermez, gün gelip siz de katkıda bulunursunuz. Ne bileyim uzak bir ihtimal ama belki günün birinde aç bir hayvan gördüğünüz için markete gidip et, süt alır, hasta ya da yaralı bir tanesini gördüğünüzde veterinere götürür, bu yüzden işinize, randevunuza geç kalır ama umursamazsınız.
 Zira hayvanları seven, en azından yaşamlarına saygı duyan insanlar arttıkça güzelleşecek bu dünya. İnancım - daha doğrusu umudum - bu yönde. O yüzden okuyun biraz. Görün biraz. Sevin biraz.




Şarkımız bu olsun.

  ( Not: Yukarıda söylediklerim, sık sık gerçekleşen hayvanlara işkence yapan insanları kapsamıyor maalesef. Onların durumunun kitap okuyup ya da tedavi edilip değişeceğini düşünmüyorum. Beyinlerinde, anlama yetilerinde ve vicdani muhakeme yapma konusunda büyük sorunları ve eksikleri olanlar onlar ve kendi görüşüme göre ömür boyu ya da uzun süreli hapisten daha azını haketmiyorlar. Hayvanlar insanlardan daha güçsüz, daha savunmasızlar. Nasıl ki kadına yapılan şiddet erkekler arasındaki şiddetten daha çok tepki görüyor ve görmeliyse, hayvanlara yapılan işkenceler de insanlara yapılandan daha fazla tepki görmeli, cezası daha fazla olmalı diye düşünüyorum. En savunmasız olan, en çok korunması gerekendir, bunu unutmamak gerek. )

  (Not2: Tabi ki bu konuda söylenecek çok fazla şey, atılacak çok adım var. Sayfalarca yazabilirim bu konuda ama amacım kitap paylaşmak olduğu için bu kadarıyla yetineceğim şimdilik :)  )


                                                               Hayvan sevgisi dolu günlere..

0 kez mırlanmış.:

Yorum Gönder